wtorek, 20 stycznia 2015

"Autobiografia apetyczna", Magda Gessler i sałatka warzywna

Bo jak z tą Panią Magdą jest? W Kuchennych rewolucjach bywa ostra, bezpośrednia - niektórzy powiedzą nieprzyjemna, a w MasterChefie uśmiechnięta, rozbawiona. Może to duże uproszczenie, ale na pewno się o niej mówi. Czy jest kontrowersyjną? Nie wiem, nie śledzę, nie zastanawiam się nad tym, nie czytam opinii. Gotuję.
Po książkę (Apetyczna autobiografia) sięgnęłam z ciekawości miejsc, które odwiedziła i które ją inspirują. Jedno co mogę stwierdzić, to to, że życie miała barwne.

A przepis na sałatkę warzywną jest banalny, taki jak każdy z nas zna. Jest jedno ale, o którym się dowiedziałam z programu TV, to to w czym warzywa gotujemy. To sałatce nadaje smaku.

Składniki (w takiej ilości jak chcemy):
bulion mięsny np. drobiowy
obrane warzywa: seler, marchew, pietruszka (nacięte z obu stron), kawałek pora, 
wrzucamy do bulionu i gotujemy/ warzywa mogą być z gotowanego wcześniej bulionu (wtedy przechodzimy dalej)

ugotowany/e ziemniak/ziemniaki
ugotowane na twardo jajko/jajka
ogórek kiszony, kwaśne jabłko

majonez, musztarda, sól, pieprz ziołowy

wszystko kroimy w kostkę, dodajemy musztardę, majonez, doprawiamy solą i pieprzem

banał, a taki smaczny

Smacznego!

Sałatka warzywna

2 komentarze:

  1. Ale przecież zawsze się robi sałatkę z warzyw z rosołu ... Moja babcia zawsze tak robiła i moja mama i ja też tak robię. ... tez oglądałam "ten" program i zdziwiło mnie to odkrycie przez Panią M. "tajemnicy poliszynela" :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zawsze, ale na pewno nie wszyscy tak robią. Ja nie jestem fanką sałatki warzywnej, rzadko ją robiłam, częściej kroiłam już ugotowane warzywa nie zastanawiając się w jaki sposób były ugotowane. Zawsze smak był ten sam, warzyw. Po ugotowaniu warzyw w bulionie i zrobieniu sałatki dopiero poczułam różnicę. Pozdrawiam serdecznie :)
      A składniki w Twojej sałatce są takie same, czy coś jeszcze dodajesz?

      Usuń