wtorek, 9 sierpnia 2011

Focaccia, czyli ciasto drożdżowe z dodatkami

 Gotowane ziemniaki z pieczone na cieście drożdżowym posypane rozmarynem. Smak, za którym zatęskniłam. Więc postanowiłam to zrobić. A że jest sezon warzywny chciałam spróbować kombinacji również z pomidorami i z cukinią. Ale po kolei ....

Ciasto jak do pizzy, czyli:
2 łyżeczki drożdży w proszku (ja wolę w kostce)
1/2 łyżeczki soli
2 1/2 szklanki zwykłej mąki (375 g)
1 szklanka ciepłej wody (250 ml)
łyżka oliwy z oliwek
W misce dobrze wymieszaj drożdże, sól i przesianą mąkę. Stopniowo dolewaj wodę. Wyrabiaj ciasto, aż odejdzie od ręki, będzie gładkie i elastyczne.Odstaw ciasto w ciepłe miejsce na ok 30 min aż wyrośnie i dwukrotnie zwiększy swoją objętość. Ponownie ugnieć ciasto rękami, wyrabiaj na lekko oprószonym blacie aż stanie się gładkie.

Warzywa
Ziemniaki gotujemy tak aby były lekko twarde, by się nie rozpadały. Cukinię i pomidory lekko podsmażamy.
Przygotowujemy zioła - rozmaryn i bazylię.

Z ciasta robimy kuleczki i rozpłaszczamy je ręką. Nakłuwamy widelcem i smarujemy oliwą z oliwek. Na wierzchu układamy warzywa wg uznania.
Moja ulubiona kompozycja to ziemniaki i rozmaryn.
Wszystko solimy.
Pieczemy ok 20 min. w temp. 200st. C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz