piątek, 25 października 2013

Tagliatelle i Światowy Dzień Makaronu

Dziś Światowy Dzień Makaronu!!! Viva la pasta!

Ostatnie doniesienia z Włoch mówią, że Włosi jedzą coraz mniej pasty (makaronu). Trudno w to uwierzyć, bo pasta nadal stanowi podstawę posiłku.
Będąc w Neapolu, gdy słońce paliło, a siły słabły od neapolitańczyka usłyszałam pytanie, czy jadłam dziś pastę? Opowiedziałam, że nie. On na to - pamiętaj, że przyjemniej raz dziennie trzeba zjeść porządną porcję pasty. Ona daje siły na cały dzień. I coś w tym rzeczywiście jest.

Najlepsza pasta to ta przyrządzona samodzielnie. Ale na rynku polskim można też kupić dobre gatunki makaronów np. zbożowe. Odmian makaronu są dziesiątki, kształtów, smaków, kolorów. Sposobów przygotowania parę. Oto jeden z nich – świeży Makaron jajeczny – tagliatelle.

Składniki:
1 jajko
100 g mąki

Mąkę i jaja łączymy ze sobą za pomocą widelca. Następnie wyrabiamy ręcznie do momentu, gdy ciasto będzie gładkie i elastyczne. Zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 30 min.
Następnie rozwałkowujemy jak najcieniej. Pozostawiamy do wysuszenia. Po ok. 2 godz. składamy parokrotnie i tniemy w pasy o szerokości ok. 1 cm.

Tagliatelle - pasta fresca


A oto inne moje makaronowe propozycje:


Rolada makaronowa z dynią szpinakiem i serem ricotta
Ravioli ze szpinakiem

















Lasagne z warzywami

2 komentarze:

  1. Wow wspanialy, ale powiedz czy w koncu masz swoja maszyne do makaronu/ Bo ja swojej musze sie pozbyc, niestety z maki bezglutenowej makaron tak latwo nie wychodzi:( A jeszcze do makronu najlepsza jest moka 00, probowalam faktycznie jest roznica i w konsystencji i zagniataniu.:) Maria Bu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, a dziękuję, dziękuje:) maszynki nie mam, ale polubiłam wałkowanie. Nie próbowałam jeszcze robić bezglutenowego makaronu, ale jak coś wypatrzę to Ci podeślę. Co do mąk to eksperymentowałam jeszcze z żytnią chlebową z dodatkiem pszennej. 00 nie widziałam jeszcze w sklepie, ale się przyjrzę. Widziałam rózne mieszanki pizzowe, ale wolę czystą mąkę niż z dodatkami. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń