poniedziałek, 14 maja 2012

Quiche z cukinią

Przyszła wiosna i naszła mnie ochota na sezonowe gotowanie. W gazecie Sielskie Życie znalazłam przepis na Quiche (czyt. kisz) ze szparagami. Niestety szparagi jeszcze nie dotarły do mojego warzywniaka, więc zastąpiłam je cukinią. Przepis na ciasto rewelka. Proste, szybko się wyrabia, genialnie smakuje. Nadzienie wg uznania. Chociaż należy pamiętać, że aby to była quiche, a nie tarta należy placek zalać masą śmietanowo - jajeczną.

Składniki:
Ciasto
Quiche z cukinią
250 g mąki
100 g masła 
100 g kwaśnej śmietany
szczypta soli

Nadzienie:
2 średnie cukinie
1 cebula
1 łyżka masła
2 jajka
200 g śmietany
pieprz, sól, gałka muszkatołowa - do smaku

Z mąki, masła, śmietany i soli zagniatamy ciasto. Powinno być gładkie. Następnie wkładamy je na 30 min. do lodówki.
Cebulę kroimy na krążki, szklimy na maśle. Jajka rozmącamy ze śmietaną i przyprawami. Dodajemy cebulę. Cukinię obieramy, kroimy na krążki o szerokości ok. 1 cm.
Ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim tortownicę o średnicy ok. 28 cm. Nakłuwamy widelcem. Układamy na cieście pokrojoną cukinię. Zalewamy rozmąconym jajkiem i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy ok. 50 min. Po upieczeniu odstawiamy na 5 - 10 min.

Quiche z cukinią
Ps. Ciasto nie powinno być tak ciemne. Po prostu za długo piekłam:)

2 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba pomysł na "nadzienie". Ciasto nieco uzdrowotnię i chyba taką Kisz sobie zrobię któregoś pięknego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam i potwierdzam, że proste i szybkie w wykonaniu i bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń