czwartek, 6 października 2011

Ciasteczka z dynią i orzechami

Rozsmakowałam się w ciasteczkach z żurawiną i w dyniowych przysmakach. Postanowiłam więc połączyć to. I tak powstały ciasteczka z dynią i orzechami.



Składniki:
1 szkl. przygotowanej dyni
2 łyżki miodu gryczanego
 1/2 szkl. cukru
100 g masła
1 duże jajko
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1 szkl. mąki
1 szkl. płatków błyskawicznych żytnich
1/2 szkl. zmielonych orzechów (ja dałam włoskie i ziemne prażone)

Przygotowanie dyni.
Dynię kroimy w kostkę, polewamy oliwą, pieczemy aby była lekko twarda. Studzimy. Polewamy miodem.

Ciasto.
Masło w temperaturze pokojowej ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy jajko, ekstrakt waniliowy. Ucieramy. Dodajemy kolejno mąkę, sodę, sól. Mieszamy. Do masy dodajemy płatki owsiane, i zmielone orzechy oraz przygotowaną dynię. Delikatnie mieszamy. Wykładamy ciasto na papier robiąc placuszki. Należy zachować większe odległości pomiędzy placuszkami. Piec ok. 10 - 12 min. w temp. ok. 190st.C do momentu, aż brzegi zaczną się lekko rumienić.


Biorę udział w konkursie "Wybory Kulinarnego Bloga Roku 2011"
Jeśli podobają Ci się mój przepisy - głosuj!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz