czwartek, 20 października 2011

Ciasto bananowe

Ciasto bananowe inaczej zwane chlebkiem jest bardzo proste. Jeżeli masz przejrzałe banany, które nie wyglądają apetycznie to przerób je na coś naprawdę dobrego. W pierwotnym przepisie ciasto to piekło się w keksowej foremce. Ja jestem miłośniczką ciastek do kawy, chociaż tym razem bardziej do mleka, więc upiekłam je w foremkach mufinkowych. Jak wyszły? Zdjęcie i przepis poniżej.


Składniki:
4 bardzo dojrzałe banany
3/4 szkl. cukru
1 jajko
75 g masła
1 cukier waniliowy
1 szkl. mąki
szczypta soli
1 łyżeczka sody


Rozgrzewamy piekarnik do temperatury ok. 180 st. C. Foremki mufinkowe natłuszczamy i wysypujemy mąką.
Banany miksujemy, z cukrem, jajkiem, masłem i cukrem waniliowym. Dodajemy mąkę wymieszaną z solą i sodą. Mieszamy. Ciasto wlewamy do 1/2 wysokości foremek. Pieczemy ok. 40 min. Jak damy radę to czekamy aż wystygną i dopiero wtedy wyjmujemy.

1 komentarz:

  1. dla mnie każda forma dozwolona, po prostu uwielbiam chlebki bananowe :)

    OdpowiedzUsuń