poniedziałek, 17 października 2011

Pumpkin pie

Kolorowe liście za oknem, a u mnie piękna pomarańczowa dynia w lodówce. Czyli ciąg dalszy zmagań kuchennych z dynią.

Coś czego nigdy nie robiłam, a okazało się przepysznym, słodkim deserem - ciasto dyniowe, czyli tzw. Pumpkin pie.

Przepis znalazłam na blogu white plate. Trochę go zmodyfikowałam zgodnie z własnym gustem.

Składniki:
Ciasto:
125 g masła lub margaryny
1/2 szkl. cukru pudru
2 żółtka
1,5 szkl. mąki pszennej

Nadzienie:
1 1/2 szkl. pulpy dyniowej
1/4 szk. cukru
1 łyżka miodu (dodałam gryczany, jest mniej słodki niż lipowy)
3 łyżki śmietany 18%
1/2 łyżki mąki pszennej
2 jajka
łyżeczka cynamonu, szczypta imbiru i szczypta soli


Ciasto: Wszystkie składniki zagnieść. Jeżeli ciasto ni będzie chciało się kleić można dodać odrobinę wody. Wysoką formę na tartę posmarować masłem, wykleić ciastem, nakłuć dobrze widelcem (za mało nakłułam i wybrzuszenie mi się zrobiło) i wstawić do lodówki na ok. 30 min.

Nadzienie: Wcześniej dynię pokroiłam na mniejsze kawałki i upiekłam w piekarniku, tak aby była lekko twardawa (ok. 40 min. przy czym należy mieć na uwadze, że mniejsze kawałki pieczemy krócej). Miksujemy i czekamy aż przestygnie. Dodajemy wszystkie składniki i miksujemy.

Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 180 st. piekarnika i pieczemy ok. 15 min. Na tak podpieczony spód wylewamy zmiksowane nadzienie.

Pieczemy ok. 1 godz.  Czekamy aż wystygnie (o ile się da) i wcinamy. Podobno najsmaczniejsze jest z bitą śmietaną.

3 komentarze:

  1. Pumpkin pie jest zawsze smaczne, z bitą śmietaną czy bez :)

    OdpowiedzUsuń
  2. witam bardzo serdecznie!! Czy do ciasta na pewno dodajemy kwaśną śmietaną 18 czy słodką śmietankę?? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie użyłam kwaśnej śmietany 18%. Pozdrawiam serdecznie. Smacznego!

      Usuń