niedziela, 11 listopada 2012

Tarta cebulowa i miksy Lurpak

Brałam udział w konkursie Kulinarny Blog Roku. Sponsor konkursu - firma Lurpak - przesłała mi trzy rodzaje miksów do przetestowania. Miks o dużej zawartości masła z dodatkiem oliwy z oliwek, soli i klasyczny. Świetne do smarowania - po wyjęciu z lodówki nie są tak twarde jak masło, o konsystencji kremowej. Najbardziej zaskoczył mnie ten o smaku słonym. Sól w nim zawarta nie była nachalna, tylko idealnie skomponowana z miksem.
Oprócz wykorzystania miksów do smarowania pieczywa używam ich również do podsmażania np. cebuli.

A jak o cebuli mowa... Od jakiegoś czasu, pewnie od momentu gdy jesień bardziej spochmurniała, mam ochotę na cebulę ale taką podsmażoną, upieczoną, tuszoną, skarmelizowaną. Zawijałam ją już w ciasto francuskie. Teraz przyszedł czas na tartę cebulową.

Składniki:

Ciasto:
1 szkl. mąki pszennej
1 małe jajko
1/2 łyżeczki soli
25 g masła

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Rozgrzewamy piekarnik do temp. 200 st. C. Rozwałkowujemy i wykładamy ciastem wcześniej wysmarowaną tłuszczem formę do tarty o śr. 20cm (średnica formy jest mniejsza niż ta standardowa - jeżeli zdecydujemy się na większą należy odpowiednio zwiększyć proporcje składników). Nakłuwamy ciasto i pieczemy ok. 15 min.

Farsz:
2 duże cebula 
1 łyżka brązowego cukru
2 łyżki masła (ja użyłam miksu Lurpak Klasycznego)

Cebulę obieramy i kroimy w piórka. Na patelni rozpuszczamy masło, zmniejszamy ogień i wrzucamy pokrojoną cebulę. Często mieszamy, gdy zmięknie dodajemy cukier. Pieczemy jeszcze ok. 10 min. Zdejmujemy z ognia. Farszem nadziewamy podpieczoną tartę i wstawiamy do piekarnika jeszcze na 15 min.

Smacznego!
Tarta cebulowa
Ciasto francuskie z cebulą

Miksy Lurpak



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz