piątek, 28 września 2012

Szarlotaka sypana Basi

Wróciłam do kuchni! Po dwóch tygodniach. Co za radość!Na początek szarlotka sypana Basi.

Ten blog z założenia miał być zeszytem z przepisami kulinarnymi w wersji elektronicznej. Do takiego zeszytu wpisujemy różne przepisy. Te, które chcemy zapamiętać. Ja dziś do swojego "elektronicznego zeszytu" wrzucam przepis na przepyszną szarlotkę sypaną, którą uraczyła mnie Basia. 

Szarlotka jest bardzo prosta w wykonaniu.

Składniki:
1 szkl. mąki
1 szkl. kaszy manny
1 szkl. cukru (ja dałam 3/4 szkl. cukru brązowego ponieważ jabłka - kosztele są słodkie)
ok. 1 kg jabłek (kosztele)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 kostki schłodzonego masła, czyli 150 g

Przygotowanie:
Mąkę, kaszę mannę, cukier i proszek do pieczenia mieszamy w misce. Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. C. Jabłka obieramy i tarkujemy na tarce z dużymi oczkami. Formę (o wymiarach ok. 20 na 30 cm) smarujemy grubo masłem. Suche składniki dzielimy na trzy części (wychodzi po szklance). Pierwszą część wysypujemy do formy, rozkładamy równomiernie. Na to starkowujemy lub cienko kroimy 1/3 masła. Masło powinno być rozłożone na całej powierzchni. Wykładamy połowę jabłek. Wysypujemy druga część suchych składników. Na wierzch, po całej długości układamy drugie 1/3 masła. Wykładamy pozostałe jabłka. Wysypujemy ostatnią porcję suchych składników, posypujemy masłem.
Pieczemy ok. 45 min.

Smacznego!
 
Szarlotka sypana

Ps.czy ktoś jeszcze pamięta jabłka kosztele? jabłka twarde i słodkie zarazem


Kosztele



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz