sobota, 12 marca 2011

Mufinki czekoladowo-orzechowe

Po wielu próbach, testowaniach różnych przepisów koleżanka dała mi swój sprawdzony. I wyszły takie jak chciałam - delikatnie puszyste, wilgotne, czekoladowe.


Składniki:
300 g mąki
1,5 łyżeczki proszku
szczypta soli
3 łyżki kakao
150 g masła
165 g cukru (najlepiej brązowego)
170 ml mleka
2 jajka
100 g posiekanych orzechów włoskich
125 g posiekanej czekolady
cukier do posypania

Przygotowanie:
Do dużej miski wsypujemy przesianą mąkę, proszek, sól i kakao oraz dodajemy orzechy i czekoladę.
Masło rozpuszczamy z cukrem, następnie ostudzamy. W małej miseczce mieszamy jajka z mlekiem.
Do suchych składników dodajemy mleko z jajkami i masło z cukrem. Mieszamy ale nie za długo. ciasto powinno być grudkowate.
Nakładamy do formy mufinkowej wysmarowanej masłem lub olejem do objętości 3/4 objętości.
Pieczemy 15-18 min. w temp. 200st.C. Upieczone pozostawiamy w formie przez 5 min. Wyjąc i pozostawić do całkowitego ostygnięcia. Można posypać cukrem pudrem.

Można by rzec, że forma do mufinek jest niezbędna, ale zanim ją nabyłam ciasto piekłam w foremkach babeczkowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz