sobota, 12 marca 2011

Tarta - przepis na ciasto

Kupiłam formę na tartę, więc czas ja przygotować. Szukałam przepisu na spód tarty. Znalazłam przynajmniej dwie szkoły. Ciasto z jajkiem lub bez. Ja wypróbowałam to z jajkiem (a nawet dwoma).

Składniki:
200 g mąki
100 g masła
1 łyżeczka soli
2 żółtka
2-3 łyżki wody

Wszystkie składniki połączyć - wodę dodajemy na końcu stopniowo. Ciasta nie należy zagniatać zbyt długo, bo będzie twarde. Uformować kulkę i schłodzić w lodówce przez 30 min. Następnie rozwałkować lub wylepić ciastem formę o średnicy 26-28 cm. Piekarnik nagrzać do 190 st.C. Ciasto w formie przykryć papierem do pieczenia na to wsypać suchą fasolę lub groch, by podczas pieczenia ciasto się nie podniosło. Piec 15 min. Wyjąć z piekarnika, zdjąć z ciasta papier z fasolą i wypełnić je masą. Wstawić do piekarnika i piec ok. 30 min. aż wierzch się zapiecze.

Pierwsza tarta była oczywiście z masą szpinakową. Teraz czas wypróbować inne nadzienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz